پیش تصفیه در سیستم های آب شیرین کن چگونه انجام می شود

پیش تصفیه آب شیرین

بسیاری از کارخانجات صنعتی به منظور استفاده از آبی مفید و بدون املاح، از روش پیش تصفیه و سیستم های آب شیرین کن صنعتی و همچنین دستگاه ازن ژنراتور صنعتی استفاده می کنند. در این سیستم ها که به اسمز معکوس معروف هستند، لازم است تا قبل از تصفیه، سختی آب گرفته شود. این فرایند در حقیقت قبل از تصفیه آب شیرین کن صنعتی انجام شده که در آن ذرات جامد، گازهای آلاینده و فلزات خطرناک و معلق، از آب گرفته خواهدشد.

استفاده از فیلتر شنی برای سیستم های آب شیرین کن

در اولین مرحله از پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی، فیلترهای شنی مورد استفاده قرار می گیرند. این فیلترها برای از بین بردن ذرات جامد معلق تا قطر ۵۰ میکرون به کار می روند. بدنه این فیلترها معمولا از استیل یا کربن استیل و رنگ اپوکسی ساخته شده است. فیلترهای شنی برای از بین بردن این آلودگی‌ها از سیلیس با دانه‌هایی در سایزهای مختلف استفاده می‌کنند. این فیلترها تحمل فشار را تا ۵ بار داشته و با انواع شیرهای دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک برای شستشوی معکوس در بازار عرضه می‌شوند.

استفاده از فیلتر شنی برای سیستم های آب شیرین کن

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با روش‌های گندزدایی و ضدعفونی آب با ازن روی لینک داده شده کلیک کنید.

استفاده از فیلتر کربنی برای سیستم های آب شیرین کن

استفاده از فیلتر کربنی در سیستم آب شیرین کن در  مرحله دوم پیش تصفیه و به منظور حذف آلاینده‌های آلی و شیمیایی از آب استفاده می‌شود. فیلتر کربنی از یک جاذب کربن فعال تشکیل شده است که می‌تواند مواد آلی، مواد شیمیایی، بو و طعم نامطلوب را از آب حذف کند. وقتی آب از فیلتر کربنی عبور می‌کند، مواد آلی و شیمیایی به سطح کربن جذب می‌شوند و آب خروجی تمیزتر و خالص‌تر خواهد بود. این فیلترها معمولاً برای استفاده در سیستم‌های آب شیرین‌کن منزل، آب خوردنی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از فیلتر کربنی می‌تواند به بهبود کیفیت آب، حذف مواد آلی مضر و افزایش طعم و بوی آب کمک کند. این فیلترها نیاز به تعویض دوره‌ای دارند تا به بهترین عملکرد خود برسند.

فیلتر سختی گیر آب برای پیش تصفیه سیستم آب شیرین کن

بخش زیادی از آب‌های زیرزمینی یا آهکی، دارای سختی و رسوبات فراوان هستند. به همین خاطر برای تولید آب نرم و عاری از هرگونه رسوبات آهکی، فیلتر سختی‌گیر آب استفاده می‌شود. این فیلتر تمامی مواد را مانند یون کلسیم، منیزیوم و… را به واسطه تبادل یونی حذف می‌کنند. فیلترهای سختی گیر آب، به شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با بدنه‌ای فولادی یا استیل به فروش می‌رسند.

فیلتر میکرونی برای پیش تصفیه در سیستم آب شیرین کن

برای از بین بردن آلودگی‌هایی کمتر از ۵ میکرون، فیلترهای میکرونی استفاده می‌شود. این فیلترها از الیاف فشرده یا پوسته استیل ساخته شده که برای حذف ذرات کلوئیدی و ساختارهای انعقادی در آب‌های سطحی به کار می‌رود.

استفاده از فیلتر دیسکی در پیش تصفیه سیستم آب شیرین کن

زمانی که به دلیل آلودگی زیاد، رنگ آب کدر شود، فیلترهای دیسکی مورد استفاده قرار می گیرند. این فیلترها می‌توانند ذرات بین ۵ تا ۲۰۰ میکرون را حذف کنند. در آخرین مرحله تصفیه، از فیلترهای پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی و پمپ‌های مخصوص برای انتقال آب و افزایش فشار، به منظور کاهش آلودگی آب مورد استفاده قرار می‌گیرید.

در مرحله اسمز که به عنوان مرحله نهایی در تصفیه آب شیرین کن صنعتی شناخته می‌شود (مرحله اسمز معکوس)، آب سالم به خط تولید صنایع وارد می‌شود. در اسمز معکوس، فشاری بیشتر از فشار پمپ‌های مخصوص ایجاد شده و با حرکت معکوس در بین فیلترها، تصفیه انجام خواهدشد. در نتیجه تمام مواد مضر مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و… از آب حذف و در نهایت آبی تمیز وارد سیستم‌های صنعتی خواهدشد. در برخی از صنایع بعد از اسمز معکوس، اشعه ماوراء بنفش به منظور گندزدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید یا دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به ازن تجهیز نوین ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب