چگونه می‌توان از پساب دستگاه تصفیه آب استفاده کرد؟

چگونه می‌توان از پساب دستگاه تصفیه آب استفاده کرد

در واقع پساب به فرآیندی گفته می‌شود که که از تصفیه آبی به دست آمده و متشکل از موادی چون نیترات، فسفات، سولفات، کلراید، مواد عالی، مواد نیمه عالی و مواد معدنی نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی بیشتر با دستگاه ازن ژنراتور و مزایای استفاده از آن روی لینک داده شده کلیک کنید.

لازم است بدانید که استفاده از این پساب‌ها در مواردی مانند منبع آب غیر آشامیدنی، فرآیندهای صنعتی و … می‌تواند در کاهش زیاد مصرف آب و صرفه جویی در آن نیز مفید و موثر واقع شود. به عنوان مثال در پساب‌های دستگاه تصفیه آب، به دلیل وجود مواد ناخالص مانند فلزات سنگین و … که همان سختی آب یا TDS هم نامیده می‌شود، تحت هیچ شرایطی امکان استفاده و نوشیدن مجدد آن وجود ندارد.

اما گفتنی است که در هر صورت برای مصارف غیر آشامیدنی هم بهتر است پیش از استفاده از آن میزان سختی آب را نیز اندازه گرفت. چرا که اگر سختی آب بیش از اندازه بالا باشد، حتی برای موارد ذکر شده هم قابل استفاده نخواهد بود. در صورتی که با نیاز باشد پساب را ضدعفونی کرد، می‌توان با خرید دستگاه ازن سازصنعتی، این کار را به انجام رسانید.

روش‌های استفاده از دور ریز دستگاه تصفیه آب خانگی

پساب دستگاه تصفیه آب

یکی از متداول‌ترین موارد مصرف پساب آب دستگاه تصفیه آب، استفاده از آن جهت شستشوی خودرو نیز می‌باشد. همچنین برای آبیاری باغچه و یا گیاهان خانگی هم می‌توان از آین آب استفاده کرد.

استفاده مجدد از پساب دستگاه تصفیه خانگی در کولر، شستشوی ظروف و لوازم خانگی، شستشوی لباس و نظافت نقاط مختلف منزل و … نیز امکان پذیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید» از رایج‌ترین روش‌های ضدعفونی کردن آب، گندزدایی آب با ازن است. درباره تاریخچه استفاده از ازون اگر بخواهید بدانید، باید گفت این روش از سال ۱۸۹۳ در هلند برای تصفیه رود راین مورد استفاده قرار گرفت و تا به امروز هم ادامه دارد. به منظور آشنایی با این روش و مزایا و معایب آن، روی لینک داده شده کلیک کنید.

نکات لازم پیش از استفاده از پساب دستگاه تصفیه آب

همانطور که قبلا ذکر شد، بهتر است قبل از استفاده از پساب دستگاه تصفیه آب، میزان TDS موجود در آن را اندازه‌گیری نمود. چرا که در صورتی که بیش از اندازه بالا باشد قطعا نمی‌توان از آن استفاده نمود و کارایی‌ای نخواهد داشت.

همچنین می‌بایست میزان آلودگی‌های شیمیایی، سطح مواد آلی و pH آب را هم مورد بررسی قرار داد.

پس از اطمینان از میزان استاندارد بودن این موارد، باید در صدد فراهم کردن بستری جهت ذخیره پساب آب تصفیه شده بود. از این رو پیشنهاد می‌شود از یک مخزن جهت این امر استفاده نمایید.

راه‌های کاهش میزان پساب دستگاه تصفیه آب

تا اینجا موضوع استفاده مجدد از پساب دستگاه‌های تصفیه آب را مورد بررسی قرار دادیم. اما در این قسمت قصد داریم به انواع روش کاهش میزان پساب درستگاه‌های تصفیه آب بپردازیم. برای اینکار راه‌کارهای زیادی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

بیشتر بخوانید» سختی‌گیر آب چیست و چه کاربردی دارد؟

  • استفاده از فیلترهای تقویتی از قبیل فیلتر یو اف و سرامیک جهت از بین بردن آلاینده‌ها و کمک به کاهش فشار به فیلترممبران
  • چک کردن وضعیت فشار دستگاه و به کارگیری پمپ مناسب جهت افزایش رشد راندمان
  • استفاده از فیلتر ممبران اصل با راندمان زیاد و امکان استفاده از آن در فشار پایین
  • استفاده از پساب برای مصارف دیگر مانند شستشوی ماشین و آبیاری‌های گوناگون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید یا دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به ازن تجهیز نوین ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب